1 April skämt och mina härliga dagar .

Hejj alla , nu är jag tillbaka igen (yy)
jag tog en liten paus för haft rätt mycket när jag kom hem .
som sagt , jag kör min vecka lite om varje , de har inte varit så stor skillnad på de , men tänkte att
jag tar allt ändå ! : )
jag tar ifrån söndag , eftersom förra lördagen så åkte vi bil och chilla lite smått i stugan :D
Det var soligt och varmt nästan hela veckan , så snön var rätt dålig .. tung och slaskig , så det gick typ inte att åka efter lunch tid ungefär :/
Söndag - första dagen , åkte skidor , efter lunch åkte vi hem , på grund av vädret .
Måndag - vi åkte skidor igen såklart , sen så var det ju chill i stungan som alla andra dagar .
Tisdag - vi åkte skidor .. sedan chillade vi , sov och sådant , innan mat , runt 5 någonting , drog jag , Emma , Alex och Adam ut för att åka lite kvällåkning , det gick som det gick . Vi hade inte en aning vilka liftar som var öppna , så vi frågade en som jobbade vid en lift om vilka stolsliftar som var öppna eftersom det var de ända sättet vi skulle kunna komma till baken vi skulle ta hem . det var ju självklart att just den inte var öppen , men det var en längre bort , så vi tog en ankarlift som gick så lång upp som möljligt . stannade och snackade i hop oss lite hur vi nu skulle komma hem , vi tänkte att vi gör så gott vi kan , så då började vi med att få åka över hur många bakar som helst !! genom skog över bäckar osv , det var ju så att det smält hur mycket som helst , så det var inte alls mycket snö i skogarna , åhh herre , vi ramla och hade oss ... sedan när vi kom till baken vi skulle till så märkte vi att vi var alldeles för långt ner .
så med mycket kläder och sidor och med tunga pjäxor fick vi gå rätt många meter upp för en jälva bake , innan de hade vi gått upp för en mindre , men det var nästan minst lika jobbigt . alla var helt slut , så vi satte oss en stund , så alex går och kollar skylten och läser och säger att det är L3 som det gjorde på den längre ner och vi skulle in på L2 , jag trodde jag skulle dö av trötthet osv . men så går adam och kollar lite senare , så står det ändå L2  , då alex har lurat oss , och jag var seriöst nära på att döda han , haha nä .. men ..sedan fick vi åka den låååånngaa sträckan hem också , när vi kom hem , beslutade jag mig att det var den sista gången jag åkte kvällsåkning . usch , blöt av svett !
en upplevelse , jag verkligen hoppas aldrig händer i gen , ärligt talat !!
Onsdag - åkte sidor , var helt slut i benen och var inte alls sugen från dagen innan , men sedan vid halv fyra drog vi och bowlade , trevligttrevligt , sedan chillade vi och lalalalaaa .
Torsdag - skidåkning ......och lite sånt :)
hinner tyvärr inte skriva så mycket mer  , efter jag kom hem så har jag tillbrigat rätt mycket tid i stallet , längtat så sjukt mycket efter han , ovanligt mycket . jag har ridigt och sådant
Idag så fixade vi i stallet , så nu är allt med kvarkan borta , så himla skönt va . Ni fattar inte .
så nu blir det hoppträning på onsdag , wwiiee !
det var rätt mycket jobb faktiskt , men det gick :) hehe .
gjort lite matte idag också , fixat med kläder tills imorgon , då jag ska till skolan .
varit skönt och varit ledig , men om jag får erkänna .. så är det rätt skönt att komma
tillbaka också .
slutar sent i morgon också , och jag ska nog rida efter .
så hör av mig senare om jag hinner :) men det hoppas jag , och jag ska försöka göra de med .
juste , min rubirk .
Jag skrev ju " 1 April " som ni ser :)
nu på facebook , när det är skojdagar som jag kallar det .
jag fattar inte varför då alla kör med " jag ska flytta" osv.
om alla kör med det är de ändå ingen som går på det !
varför inte köra med lite roliga och sånt man nu går på .

bara min åskit .


♥ L.O.V.E  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0