Onsdag + träning

Hej, ledsen att jag inte uppdaterade så mycket igår, men som jag skrev så var jag med kompizar (yy) hade de as bra!
Var ju stallfri som sagt, tack snälla mamma!

Idag har varit en HÄNDELSERIK dag kan jag lungt sagt säga...
Var ju i skolan, sen åkte jag buss t stallet. Fixade maten, putsa Pontus och sadla. Sen kom mamma och vi kopplade kärran, lasta pontus.
Vi började åka. Sen hör vi hur Pontus håller på och stampar i transporten, vi tänkte att de var nog inget. Så vi körde vidare. Sen när vi åkte i en rondell fick han typ damp! Vi blev oroliga men kunde inte stanna på vägen. Sen höll han på så lite då o då. Sen kom vi fram och hela transporten skakade! Jag skyndade mig in och pontus var jätte upphetsad. Då ser jag att hab har trampat av sig framskyddet och trampat sig (lätt skada) så han blödde lite grann. Ingen fara bara som ett skrapsår. Men herregud! Han var helt sjösvett! Igenom våt och jag överdriver inte! Då har de varit en jvla burk som legat och rullat vid hans bakben och han som är så bakskygg! Men hur f*n kunde den komma dit?! Har ingen aning!
Men de gick bra med Pontus och jag tränade med honom som vanligt. Han var glad o fin. I början var han lite lat o stel men sen tände han till ;) vi hoppade inte så högt utan bara tränade på tekniken. De gick väldigt fort och de kändes som om jag inte hann hoppa så mycket och ändå så var vi bara 3...
Men de gick bra, pontus gick som en klocka :D
Sen lastade vi och pontus gick in som vanligt. Sen när vi startade bilen kom han ihåg vad som hade hänt...
Så han började putta sig mot vänster sidan (alltså utåt) mamma sa att vi bara skulle köra, så vi gjorde de. Då blev han lugn och stod bra. Men när vi svängde trampade han lite extra mycket men de var nog bara för att varje gång när vi svängde innan så rullade burken på benen. Så då var han nog rädd att de skulle göra de nu oxå. När vi kom fram så gjode han så en gång (puttade sig åt sidan) när vi hade stannat. Men sen slutade han. Vi lastade ur, och sen lastade vi en gång till bara för att han inte skulle vara rädd. De gick bra ;)
Så tror inte att de var någon fara, inga skador iaf. Men från och med nu ska ALLA burkar vara i bakluckan på bilen.
Men ärligt hur kunde den komma in på hans sida?!! Aja...får släppa de.
Sen åkte vi hem och jag åt och nu bloggar jag.
Bloggar på mobilen så kan inte lägga till någon bild + att jag inte har någon hoho..:)
Godnatt!

// Alva<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0