Sammanfattade poäng är.....

Hej !
Berättar lite om igår ;)
Igår buss hem från Josefine. Vi har haft en härlig dag med massa skratt ! :D
När jag kom hjälpte jag till att sortera...strumpor hahah xd
Sen åkte vi till vårdcentralen och tog våran sista twinrix spruta. O herre vad den gjorde ont ! Sved när hon sprutade in de :(( efter de åkte vi o fikade på fyren (yy) sen åkte vi hem o chilla lite, efter de åkte mamma o jag till fjärås Lantmanna . Faktiskt riktigt bra ställe ;) fina märken o så. Där köpte vi mest de nödvändiga som betfor o så. Köpte ett bar lindor oxå, riktigt checka ! Och så köpte vi mer men orkar inte skriva upp de, hahah lat (yyy)
Sen åkte vi till stallet, i ridhuset var de palmer träning och våran paddock var som en simbassäng. Så jag red till en annan paddock. Där stod de några hinder oxå. Jag arbetade Pontus först hårt på marken,
Att han skulle vara uppmärksam på vad jag gör hela tiden : 4/5 poäng
Lyssnade på skänken : 5/5 poäng
Arbetade under mig : 4,5 poäng
Bra galopp : 4,5 poäng
Tittig : 3 poäng ( mest på hinder och lite runt om kring )
Var mellan hand o skänkel : 4,5 poäng

Tog lite hopp oxå, inte så högt men bara lite lydnad. Först var han lite jobbig ( tittig ) sen gick han faktiskt bra !
Övade lite på omhoppnings svängar, där han funkade utmärkt! Man behöver bara ha ne jvla massa ben.
Men sammanfattat : 4 poäng !
- var att han var tittig i början.
+ var att han fattade fort att de var JAG som bestämde.

Idag ser de ut såhär :
Höra med Josefine om vi skulle rida ut
Ifall inte ska jag arbeta honom i ridhuset och rida ut en snabbis.
Mocka + fylla ut spån
Göra kraft + hö
Städa mitt skåp
Städa lite runt Pontus box
Städa där han har sin mat

Ses senare !

* nya goda glassen *
* duckface *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0