Transport problem

Heej! Hann inte uppdatera igår...
Vet att de har varit bad uppdatate men men...igår var de skolan, sen åkte jag till Pontus. Gjorde varvet och sen red jag i ridhuset i ca 30 min. Skulle ha ridit ut men de regnade ju...
Pontus var jätte jobbig igår, de gick helt enkelt inte. Han hade en dålig dag eller något. Men i slutet var han bättre. Sen transport tränade vi Pontus. Vi hörde en massa dunkande så jag hoppade in i transporten (en kort bit) och kollade vad han gjorde. Han lutade sig mot ena sidan, och stod och buttade sig på sidan.

Sen körde Thomas mig till mina kompisar då vi hade tjejkväll. Vi hade de skit mysigt! Snackade och kolla på film osv...

Idag.
På morgonen chillade jag mest. Sen åkte vi till stallet. Åkte upp till fjäråsridskola och tränade där. (hade hyrt) de gick jätte bra. Men på vägen dit hände de lite med Pontus och transporten.......
Sen när vi skulle åka tillbaka hem så breddade vi på sidan.
TIPS TILL DIG SOM HAR EN PONNY/HÄST SOM LÄGGER SIG ÅT SIDAN!
De gör den bara för att den vill stå bredare med bakbenen. Efter vi breddat så var Pontus jätte stilla i transporten. Sen när vi lastade ut så såg vi hur brett han stod. Han blev nog extra rädd me de om hinken i torsdags, han har ju hållet på så förut oxå men inte SÅ mycket. Bara lite grann. Bl.a så träffade vi Henrik Barry där. Han red till sin gamla b-ponny. Vi berättade om de med transporten och han gav oss bra tips!
Så de var en lyckad dag idag, men inte så lyckad igår (förutom tjejkvällen)

Imorgon ska jag tävla stilhoppning! It's gonna be awesome, just sayin...:D

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0