Denna vecka :)

Hej alla goa o glada!
Tänkte skriva lite grann om min dag o så, hann inte igår tuvärr .
Idag var det ju såklart skola, tråkigt...slutade klockan 15.10 med en lång engelska lektion på slutet. Hade engelska prov och de kändes faktiskt bra :D Hoppas bara att de visas så på resultatet oxå xd
Men den HÄR veckan har inte varit lätt kan jag lungt sagt säga!

Söndags kräktes jag 3 gånger :(
Måndag kräktes jag 1 gång :(
Tisdags var jag äntligen frisk men var lite bubblig i magen bara...åkte och red som sagt. Pontus var lite stel eftersom att han inte hade gått något alls nästan den veckan för att jag var sjuk.
Sen när jag kommer hem tänker jag : men om jag ska gå till skolan imorgon så har jag vä l ändå några läxor?
Så klockan 22.00 kommer jag på att jag har tills imorgon

Spanska förhör
Svenska redovisning

Torsdag :
Engelska prov
Matte ska vara klar
NO lär läxa

Såååå det var j*vligt bråttom för mig kan jag säga!
Men de löste sit tillslut kan man säga...jag fick plugga som en galning -.-''

Aja....ska nu berätta om igår hur det var o så ;)
Efter skolan gick jag hem, mamma kom och hämtade mig och vi åkte till stallet. Den här gången tog det inte lika lång tid att koppla kärran, hahah ;) mamma mocka o gjorde maten och jag fixade med Pontus. Sedan lastade vi, gick super lätt eftersom att Pontus lastar sig själv typ hahah xd På vägen dit var han lite jobbig och trampade väldigt mycket i transporten men det var mest för att han var pigg.
Träningen gick super! Pontus fick sättas på plats och jobbade rätt. Hoppade super fint! Dessutom fick jag lite hjälp utav en äldre tjej. Men träningen gick super bra!!
Efter träningen åkte vi till stallet, lastade ut och linimentade Pontus ben. Sedan fick han äta. Sen var det bara de jobbiga kvar. Koppla av kärran när det är kolsvart.. men det gick faktiskt ovanligt bra ;)
Jag och mamma blir bara bättre och bättre på de här :D
Sen åkte jag hem till pappa.

Såååå sådär såg hela min dag ut igår.
Idag ser det nog ut såhär ungefär.
Precis ätit och ska nog snart till stalllet. Där hade jag tänkt rida ut eftersom att han gick hårt igår. Sedan röja upp lite grann i skåpet o fixa så att det blir fint.

Sedan kommande vecka :
Lördag rida igenom Pontus hårt
Söndag rida ut
Måndag tävling

Så min påsklovs vecka ska jag tillbränga i stallet. Såklart ska jag vara med familj och vänner oxå. Ska oxå träffa
Josefine i veckan, fixa med bloggen o så . Mysigt!








image description






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0