Tis - Ons !

heeeejjj :))
nu kör jag ett inlägg om både tisdag och onsdag ...

Tisdag :
skola som sagt , lung dag .
kom hem och drog nästan direkt till stallet för att rida :)
red i paddocken. han hade bra framåt bjudning och gick fint på tygeln * i ena varvet *
i det andra bara han drog upp huvudet när jag tog lite i han och förökte få han jobba ,
då han sängte huvudet några gånger men ....
eftersom han inte är riden på ett tag hade han ju mycket spring i kroppen
men ville ändå ta det lugnt , mjuk start (yy)
i skritten tyckte jag han jobbade rätt så bra faktiskt , lagom tempo och lysnade snabbt på handen
, då jag kunde mjukna en hel del i handen .
i galoppen var han ganska pigg och ville spring .. men tog bara en galopp i varje var ..
han var lite som en gunghäst .. dock en större , galnare ... jappjapp , kul när det händer något ?
ja , men i bland blir det ffööööörrr mycket :D aja , min häst det där !
helmesigt tyckte jag det gick okej med ridningen :)
kom la hem vid 6 eller något från stallet och fixade med kläder osv då ;)


Onsdag :
skola igen ... seg med gick snabbare än vanligt :)
och bättre också ...
cp läraren va ju sjuk så genast blev dagen bättre .. nä men lektionen blev inte lika långtråkig ,
sorry stefan :s
hehe, men på rasten sprang vi upp för att kolla på fairplay tuneringen en stund .
sen på matten då där vi också har stefan , fickvi ha våran so lärare / mentor i stället och jobba en till lektion so ..
dock blevden lektionen den bästa på dagen , wwiiee .
vi gör reklam filmer .. och "min grupp" som består av :
Emma Carlagård
Sara Eriksson
Mathilda Nilsson

JappJapp , våran grupp är smarta och väljer ggglllaaasss som produkt !
då vi käkade den glass som blev över från filmningen ..
glass,chokladsås,strössel ... allt blev så mycket  godare när vi är dom ända som åt och de andra vill ha :D
feeeetttt göööttt !!
aja , åkte hem såklart , slutade runt 14.20 .
åkte som sagt direkt till stallet typ , dock hade vi * jag och johanna * mockat på morgonen idag . väldigt skönt !
och mamma fixade några hö påsar också
Så det var typ bara att åka dit och rida och fixa det sista :)
blev en utritt i dag ! (yy) mamma promenerade .
ja precis , utritt :s
inte det kanske bästa valet jag gjort med en sjukt jävla pigg häst !
har aldrig suttit på Power när han varit så pigg :s hahaha, dock va det rätt kul , men ändå .
aja , kan berätta lite då :
i början var han väldigt framåt men hård i munnen och ville helst inte lyssna på hand och streta i mot hur mycket som helst ,han blev så trött på mig? så han höll på och börja baka och stuttsa ...
men sedan gick det framåt , vi red upp mot bräckan / naturum osv .. där vi trav två varv runt naturums parkering , hahah , det började .. ja precis ... han hann knappt börja trava innan det var både gunghäst och en bit över marken ... och så skulle han busa några gånger där :s efter det kunde han inte ens skritta ..
vi red över bräckan där vi skulle trava också ... ooo där gick han som en dröm .. verkligen hur bra som helst i traven . han var lite busigt och hade lite trav / galopp blandning .. vi red så långt det gick typ så skulle vi vända .. sitter och pratar med syrran då helst blötsligt jag känner att min häst stuttsar rakt upp i luften kändes som några meter då det inte var så mycket . hehe, ah gud vad han höll på , han trava typ hela vägen hem och höll på som en gunghäst , försökte ställa sig osv .. jappjapp , var ganska slut när vi entligen kom fram .. hästen var svettig och jag kommer nog få en däng av träningsverk .. :s en häst man aldrig får sitta och drömma på säger jag bara , saker händer hela tiden . speciellt nu när han är som piggast .. Älskar han ändå !
gick ju som sagt på tykeln hellaaaaaa vvvääägggeeeennn heeemmm ... vackra häst !
älskar mig ängel !



Imorgon är det ju skola och jag bloggar nog mer då .
efter stallet och sånt .
sitter nu med flätor i håret och hoppas på fina lockar imorgon :D
upp som vanlig och så .. wellwell det tar jag imorgon !


GodNatt 

image description


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0