Ny start :)

Hej vi heter Alva o Josefine !
Vi är två tjejer i 13 årsåldern som har två egna ponnyer .
Våran blogg kommer att handla lite om vårat liv .

Lite om oss !

Alva Kåresen<3

Jag har en maxad  C-ponny valack som heter Pontus, han är född 1997 och står på Ligården.Jag har haft honom sen i sommras och vi har börjat att tävla lite och gå på pay and jumps. Jag hoppar på regional nivå med honom än så länge då jag hoppar Lb och snart La. (Lb = 90 cm La= 1m)
Just nu har han vinter vila så jag hoppar dock inte så mycket med honom nu. Träningarna  börjar vecka 2 då jag tränar för Lennart Lindelöw ibland och ibland Anna Gulja. Jag tränar på Mvs nivå på träning.
Jag går i årskus 6 på Hedeskolan, jag lägger ner typ all tid på min ponny då det blir stressigt med läxor och hinner bara vara med kompisar på helger och lov!


Josefine Larsson <3

Jag har en D-ponny valack och han är 147,7 men ska snart slutmätas , han heter Oh I´ve got the Power , och  är åtta år och jag har typ haft han sedan i sommras fast han har gått inom familjen sedan 4 årsålder. Tävlar inte så mycket en eftersom han inte funkar så bra på tävlig , då han hoppar fantiskt på träning . Jag tränar både dressyr och hoppning , onsdagar : hoppning och tisdagar : dressyr . I hoppningen tränar jag för Marie Erneholt o dressyr " dessan " . När han är på bra humör går han helt underbart fint i dressyren och är väldigt mjuk .Min häst står vid Li vägen som kallas " gammla Ligården " .
Jag går i åsk 6 på smedingeskolan . Och jag lägger ner all fritid på min häst .



Vi kommer att skirva våra inlägg mest på kvällarna när det är vardag om vi hinner. På helger och lov blir det olika tider. Vi kommer att försöka uppdatera så gott vi kan! Läs och följ och släng gärna till en gullig liten kommentar :)

// Jossan o Alva <3



Kommentarer
Postat av: Look Like That

Nice ;D Ser fram imot att följa eran blogg! ;']

2012-01-04 @ 01:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0