Gaaaalen heeeeest!

Hej, jag tycker att det går väldigt fort faktiskt, redan tisdag ;o och snart är de helg igen hahah :) det är ju förstås ingen dålig sak ^^ idag var de ju tisdag vilket betyder chill dag (yyyy) på håltimman drog jag o Maja hem till mig ;) skönt att vi just har håltimman på tisdagar vid lunch, eftersom att det alltid är fisk på tisdagar :S därför är de jätte bra att bo så nära skolan! yeye, efter skolan gick jag hem, tog bussen till stallet. Idag hade kanske inte Pontus en "bra dag" eller vad man ska säga, han var iaf lite tjurig o jobbig...när jag skulle rida lika så. Bara stack o var jätte pigg! Ahhhhhhh! Men sen fick jag ordning på honom. Det gäller att det är man själv som bestämmer o inte hästen, då när du ska tävla o hästen bestämmer..ah då blir du rökt :s jätte viktigt att hästen har respekt för en också, så att den accepterar dina hjälper. Men nog om de, efter ridpasset i paddocken bestämde jag mig för att skritta av honom runt gropen, på vägen låg det ett stort rör ! :o jätte stor o brett! Ett vatten rör säkert. Men vad skulle jag göra? Jo galen som jag är så bestämde jag mig för att hoppa över de.(säkert ett 60-70 cm hinder, inte så stort men de var ju ändå ett brett rör)
På första försöker kom vi över, hoho fast efter han hoppat skenade han lite ahahah knasbollen :) efter de var han glad o gosig igen<3 han var bog bara tvungen att få tillbaka självförtråendet med att hoppa över läskiga saker hahah xd, så det var en bra övning ;) efter stallet åkte jag hem, åt och kollade lite på tv. Nu ska jag bara läsa lite NO och sedan sova.
Imorgon ska jag träna, tar bussen efter skolan till stallet o sedan kör mamma o pappa mig till träningen.
På lördag ska jag tävla, vet nt riktigt än om jag ska tävla näst nästa helg på krk, kanske blir lite för mycket. Men vi fårse. Men som sagt de jag ska sattsa oå nu är bara fina dubbelnollor så att vi kommer in i "rytmen" igen :)
Hör imorgon! Puss o kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0