Sundayy

Hej, jag vet att jag inte har varit social med bloggandet...men...brist med tid! Det är så tråkigt att jag knappt hinner med bloggen, verkligen ledsen för detta! Lovar varje dag att de ska bli bättre men de blir de ju inte ? Ahhh...-.-" men vad ska jag göra ?? Jag får antagligen börja blogga mera efter skolan och sedan ett litet när jag kommit hem från stallet. Nu ska de blir ändring serru! :)
Jappjapp, vet inte om jag skrev om i fredags men drar den ändå.
Fredag slutade jag skolan 13.5 (yyyy) sååå sköönt :) gjorde pizza på hk, fixade med reklam filmen på SO:n, matte. drog hem, tutade iväg till stallet och gjorde varvet (med de menar jag att jag mocka o gjorde maten) sedan tänkte jag att jag skulle rida lite grann med bommar, så jag tog fram 4 st bommar och lite titt grejer bredvid. Veckans tips!
* Om du har en "titt häst" så är det jätte bra att milöjträna den, det hjälper inte alltid med höga hinder, man måste få hästen att lite på en. Gör höga ljud, ta fram titt grejer och håll på så :)
Well det gick bra, pontus arbetade på bra o så. Efter stallet hade vi bla myyys :)))) då kollade vi på sagan om ringen^^
Lördag blev det tuvärr inget stall, städade mitt rum så de blev snyggt :)
Idag söndag körde pappa mig till stallet vid 11 tiden. Jag gjode varvet sedan tog jag in Pontus och lindade o borstade honom. Pontus var på gott humör och var kelig hahah. Sen red jag upp till fjärås ridklubb och red dressyr med laget, pontus var FANTASTISK han gick på tygeln, jobbade bra, bra framåt bjudning och glad :))))) gosiga ponny!
Så träningen gick bra! Bara de att Pontus HATAR att gå efter en annan häst...så han var lite smått galen. Men de andra tyckte att jag skulle rida först eftersom att jag höll ihop gruppen bättre. Aa sen red jag hem, mamma hämtade mig och körde hem mig till pappa. Vi åt spagetti med köttfärssås, jobbade lite matte eftersom att vi har Np i matte på tisdag...>.< yeye de ska nog gå bra! Efter maten kom mamma o hämtade Jacob o de köpte en hamster :o hamstern ska heta Stella har Jacob bestämt xd lite senare på kvällen åt vi pankakor med glass (yyy) och nu ligger jag i min gosiga säng o bloggar på mobilen :)
Så här kommer min vecka se ut :
Imorgon skola, stall, hem till pappa
Tisdag skola, stall, hem till mamma
Onsdag skola, inget stall tror jag, hem till pappa
Torsdag skola, stall, hem till mamma

Så de blir mamma pappa varannan dag hahah! Aja, de blir nog ingen träning på torsdag. Tänkte hoppa över den eftersom att jag ska tävla på krk i helgen :)))
Men gooodnatt hälsar en sömning alva palva!

* hittade inte världens bästa bild på cavalettibommar *


Kommentarer
Postat av: Pernodd

Vilken goood pizza!!!

2012-03-22 @ 11:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0